mandag 24. november 2008

Tenketank.

Sitter og funderer litt om dagen hva jeg egentlig ønsker meg til jul.
Egentlig ønsker jeg meg ingenting lenger. I alle fall ikke materielle ting.
Kanskje nye klær. Jeg trenger alltids nye klær. :)

Enig med div. folk i og med at jula er litt for mye fokusert på at man skal kjøpe ting,
og det blir litt stress med å finne gaver til alle, for folk forventer seg så mye, på en måte.

Men så er det jo en fabrikkert høytid og da. Samma det. Jeg håper bare folk husker på meg på en eller anna måte uansett.

Det er rart at det skal være så vanskelig å sette fingeren på hva man EGENTLIG ønsker seg, innerst inne. Men det kan ha noe med det at det man tror man ønsker seg veldig ofte også er et produkt av naivitet og ønskedrømmer, og at det aldri går i oppfyllelse. I alle fall ikke for vanlige dødelige. ;)

Men jeg tror det også skifter hele tiden. Kan hende vi bare er skapt sånn.

3 kommentarer:

Daphne Sofie sa...

Ønskedrømmer er da fint det :)

Man kan ikke få alt man ønsker seg.
Da hadde man ikke hatt noe å drømme om lenger... Det hadde vært en trist verden.

Stargazer sa...

Jaa, men når man ønsker seg ting som er umulige eller usannsynlige er det like greit å kanskje ikke ønske seg det..? =P

Daphne Sofie sa...

Det er omtrent det teiteste jeg har hørt på lenge. Ønskesegting er bra å ha. Selv om man ikke kan få alltid. Da kan man jo drømme :)