torsdag 3. desember 2009

Akkurat nå...

...sitter jeg med en liste over følgende ting som suger vilt og uhemmet..

EDIT: denne ble skrevet på morran i går, etter mange timers søvnløshet.. 

1. Mobilen min har klikka. Hurra! Jeg får ikke skrevet PIN-koden min engang, når jeg trykker OK, registreres det som et siffer. Hva faen? 

2. Jeg sitter og fryser. I leiligheta vår. Det er grisekaldt her. Enda varmen står på! SAVE ME!

3. Hun jeg har vært *ta-daaah* forelsket i en stund, har i sin tur forelsket seg i en nisse uten like. Når jeg fikk bekreftet dette hadde jeg i grunn mest lyst til å legge på svøm i Mjøsa. Klokka fem om morran. I minusgrader. 

On a side note; Hun sier hun er redd for at han tenker for mye. De siste dagers hendelser viser vel snarere at det ikke foregår så mye "där uppe." Fy faen ta deg. Skjerp deg mann. Du fortjener det ikke i det hele tatt. Om du skal være så fantastisk som folk skal ha det til kan du vel for faen passe på det du har. Det er nemlig alt JEG vil ha.


4.  I samsvar med nummer 3; Jeg kommer trolig til å bruke store deler av julen (ikke fordi jeg vil, men fordi det bare skjer) på å savne noen som, også meget mulig, kommer til å savne noen andre enn meg/og eller være med vedkommende.. Det er kanskje egosentrisk å si, men jeg kjenner igjen følelsen. Når man er med "that special someone" er det ikke mange andre som får plass i tankene.. 

Om noen lurer,  ja. Jeg har faktisk evnen, som de fleste andre mennesker, til å bli sjalu. Sue me!


5. Jeg savner å ha noen å få nattamelding av. De spontane. Ikke de man får som svar fordi man sier "Sorry, må nesten legge meg nå, er så trøtt." De som faktisk betyr noe, ikke de som har nattaønskninger i seg som et slags bilag bare fordi det er prosedyre å si "natta" når det er kveld.

6. Jeg har ikke sovet i natt.

7. Jeg skulle sovet i natt. Jeg burde sovet i natt. Jeg hadde hatt godt av å sove i natt. Det hadde i aller høyeste grad vært sunt for både kroppen og psyken min å sove i natt.

8. Om tre timer skal jeg på skolen og jobbe med finpuss på en oppgave som "me, myself and I" mener er FERDIG, men som min kjære gruppeleder, Unterscharführer Naziball von Schizofrenia, mener er ufullstendig. Jeg har dritkort lunte i dag. Dette kan bli fest.

9. I all min forvaklede fortvilelse har jeg lyst på HAMBURGER til frokost. Det kan bli vanskelig. Jeg lurer på om det i det hele tatt er sunt, men om man ser positivt på det, kan det hende jeg pådrar meg noen festlige hjerte/karsykdommer FØR jeg fyller 30, og enda har helsa i behold, så kan jeg få kjenne litt på hvordan hjerteinfarkt føles FØR jeg blir gammel og svak! 


10. Jeg eier ikke selvtillit nok til å ta avgjørelser selv, og er så usikker på meg selv at jeg føler jeg må "slå ut" mot verden bare for å bli hørt.  Jeg har derfor en tendens til å virke  jævla krass og bitter når jeg snakker om ting jeg ikke liker, når jeg i grunn tolererer det mye mer enn jeg gir uttrykk for.

Jeg gruer meg fryktelig til å gå på butikken og titte på telefoner.  Jeg MÅ jo ha det, jeg er bare redd for å ta avgjørelsen om å faktisk kjøpe en.

11. I samsvar med punkt 10; Når jeg går på byen er jeg faktisk, merkelig nok, usynlig! Dette kan være en stor oppdagelse, og jeg vurderer å kontakte forsvaret for å få solgt rettighetene til denne fantastiske usynlighetsdrakten. Det virker som om det gjelder å få selvtilliten ned til et absolutt minimum, for så å krympe seg bort i en krok hvor ingen gidder se, og hva enn man så gjør, så er det faktisk ingen som ser en, bortsett fra mennesker som kjenner til teknikken fra før.

12. Skolen går til helvete! I alle fall litt. Jeg har ikke hatt ork til å engasjere meg noe særlig i det siste på grunn av diverse kjeie hendelser og dumme prioriteringer, samt søvnløshet. Dette kan vel senere føre til dårlige arbeidsrutiner, dårlige karakterer og, til slutt, at jeg ikke får meg jobb noe sted. Noe jeg tviler på i utgangspunktet også. Sammen med dette klarer jeg ikke lenger å se hva jeg får til. Jeg synes ikke noe av det jeg gjør blir bra, og alle andres arbeid virker ti ganger bedre. 

Jeg synes ikke engang det er gøy å tegne lenger, noe som egentlig burde være tegn nok til at jeg trenge psykolog.

13. Jeg har lyst til å kaldkvele alle nyforelskede kjærestepar som kysser og nusser og pludrer og diller og daller koser og lever inne i sin lille rosa fuckings boble. Jeg aner ikke om det er sjalusi, misunnelse, fordi det er fjortis-aktig eller om jeg bare er et horribelt, avstumpet og grusomt menneske som ikke takler at folk er glade i hverandre fordi jeg er ensom og sliter med følelseslivet selv. 

Jeg skal mekke sammen ei liste over bra ting også snart.. Akkurat nå er jeg bare lei meg, sint og frustrert.


6 kommentarer:

Ulven sa...

Og da er det bra å få utløp for det!

Jeg liker deg som du er, Sindre! Jeg syns du er en fantastisk kar som har mye positivt å gi!

Vi får smøre oss med tålmodighet (sjøl om det er driiiiiiiiiiiitkjipt)... Før eller siden kommer det ei rekende på ei fjøl til oss også. Jeg er overbevist. ;)

Du er bra!

Stargazer sa...

Det er nå bare så innmari ergerlig at det skal ta så lang tid.. Når man tror man finner noen som man kan "sette sin tiltro til", for å si det sånn, går det visst til helvete i siste sving uansett..

De sier jo det at det kvinnfolka tiltrekkes av er selvtillit og sjarm. Akkurat nå har jeg null selvtillit og er stort sett bare survete tror jeg. AARHG. WHY ME. Hahah.

Noe gærent må det jo være med meg som er så flink til å havne i stusslige situasjoner som gjør at jeg sitter igjen med hengehue.

Ulven sa...

Da er det i så fall noe gæli med meg også.

Tror egentlig ikke det er sånn. Bare kan føles sånn.

Dessuten tror jeg det er stor forskjell i hva kvinnfolk blir tiltrukket av. Finnes garantert noen der ute som titrekkes av gærninger som oss også! De har bare gjemt seg godt.. ;)

Katrine sa...

Det var lista si det...Og la meg sei det sånn, eg er ikkje overraska over innholdet. Fint lite av det, faktisk.

Det hjelper ikkje at EG fortsatt syns du er bra. Eg veit, men du må nok leve med å få høyre det ei stund til... Sannsynligvis til du motbeviser det.

Hamburger til frokost er forøvrig lov. Fullstendig.

Malin Eila sa...

Husk at jeg bare er rett borti gata, og at jeg mest sansynlig ikke sover:) Ta gjerne med noe å eta på!

Silje sa...

DER ja, Sindre. Nå kom gørra!;)


jeg sover heller nesten aldri!

glad i deg!

tata!